torsdag 3. februar 2011

Siste innspurt!

Jeg startet med friskt mot og gikk løs på oppgavene....Må si jeg strevde med å navigere hit og dit, men skjønte mer etter å ha sett på Kariannes veiledning om redigering av wikien. Da fant jeg ut av det, tror jeg.....Oppgave 1-4 er gjennomført etter beste evne.
Når jeg søkte i lokalhistorisk wiki på min gamle hjemkommune Ski ble jeg litt overrrasket over hvor lite informasjon som lå der.
Jeg tror absolutt at wiki vil være et verktøy vi kan bruke som skolebibliotekarer. Vi kunne opprette en skolebibliotekarwiki for Hedmark på områder det er naturlig å dele kunnskap og samarbeide. Også innad i skolen der biblioteket er med i et samarbeid med de forskjellige avdelingene kunne det være aktuelt å bruke wiki som verktøy. Norskavdelingen og biblioteket er naturlige samarbeidspartnere.
Har som sagt kikket på Sandefjord bibliotek sin wiki og ble inspirert.....

Siden første runde i kurset "En smak av sosiale medier" er unnagjort og neste kursdag er rett rundt hjørne, må jeg si at selv om oppgavene har vært utfordrende, så har dette vært veldig lærerikt. Jeg kommer til å bruke mer tid på å sette meg inn i alt vi har lært og samtidig reflektere over hvilke sosiale medier det er naturlig å bruke hos oss.

1 kommentar:

  1. Så bra at kurset har vært nyttig. Jeg synes wikiideen deres er veldig bra. Si ifra om det er noe jeg kan bidra med.

    SvarSlett