torsdag 17. februar 2011

Karttjenester

Klart for oppdagelsestur om karttjenester....

Jeg leste brukerveiledningen om Google Kart. Har så vidt vært borti denne tjenesten før og fikk nå lyst til å sette meg bedre inn i dette.
Google Maps gjør det lettere for oss å utforske verden med sin brukervennlige kartteknologi. Jeg så videoen om Google Maps Street View og gikk inn for morro skyld og sjekket ut adresser og kartbeskrivelser til kjente i Oslo. Fant også fram til Værøy i Lofoten hvor vi har et lite feriehus og fant noen fine bilder. Fascinerende teknikk og bilder!

Det er ikke lange veien fra huset mitt til arbeidsplassen min Hamar katedralskole, ca. 6. minnutter, og det kan jo stemme hvis jeg gasser på litt.



Jeg sjekket også ut Google Sky. Har aldri brukt denne tjeneste før, men det slår meg at dette må være interessant for elever og lærere.

YouTube har jeg brukt mye i det siste, der fant jeg en morsom snutt om Google Maps! Denne filmen er laget av komediegruppa '>"The Vacat ioneers"Morsom og spooky......

1 kommentar:

  1. Mulig Google Maps ikke tar hensyn til 40-soner...;-)
    Det ser ut som om du har hatt en fin oppdagelsestur.

    SvarSlett