mandag 14. februar 2011

Nettskya

Klar til innsats!
Etter en kort pause fra sosiale medier som måtte til da det kjentes ut som om hjernen ville "eksplodere" hvis jeg satte meg inn i flere sosiale medier, er jeg nå klar til innsats igjen.

Google docs vil bli et nyttig verktøy. Videoen var som vanlig informativ og lett å forstå og jeg leste meg opp på "getting started guide", og fant ut at dette så da strålende ut. Det slo meg at google docs må være flott for elever som jobber med forskjellig gruppeoppgaver.

Jeg opprettet en konto og et dokument, og startet med å formulere en tekst "Liv prøver seg i Google docs". Prøvde meg også på å laste opp et dokument, programmet for den siste Bokvandringen som biblioteket arrangerer i samarbeid med Hamar historielag, og det gikk jo riktig så fint.
Google docs kommer jeg helt sikkert til å bruke. Jeg har i nærmeste framtid tenkt å sette i gang med en utviklingsplan for biblioteket og da vil Google docs være et nyttig verktøy for oss.


Siden det nylig har vært Valentinsdagen falt jeg for fristelsen å legge inn dette klippet fra YouTube, JK Wedding Entrance Dance, morsomt, og en hyllest til kjærligheten.



http://

1 kommentar:

  1. Så spennende med utviklingsplan, da er google docs et godt verktøy. Med sporingsverktøyet (under "fil")kan man også se hvem som har skrevet hva. May Britt skal snakke mer om google docs i neste samling.
    Fryktelig morsom video, den har underholdt halve kontoret i dag :-) takk!

    SvarSlett