torsdag 27. januar 2011

Vennesteder og chat

Siden jeg i denne sammenhengen representerer "steinalderen", og er en av de få som ikke har en personlig profil på Facebook, er dette neppe den oppgaven jeg kommer til å score høyt på. Dette er et bevisst valg ,og IM eller chat overlater jeg til andre. Men å få biblioteket på Facebook det skal vi ! Jeg tror det er viktig å møte sitt publikum på de sosiale arenaer der de befinner seg. Tror absolutt vi kan få tips, og også komme i dialog med våre brukere på en annen måte når biblioteket er på Facebook.
Merket meg en kronikk i Aftenposten om Facebook, "Farvel Facebook" som jeg synes var interessant. Forfatteren av kronikken setter bruken av Facebook i et perspektiv som jeg tror det er viktig å tenke over.
Når det gjelder Skype så har jeg brukt dette flere ganger i privat sammenheng for å snakke med folk som befinner seg rundt omkring i verden.

1 kommentar:

  1. skremmende hvordan FB har forandret folks interaksjon. Denne boka er nok også kommet for å bli:-)
    Strålende ide å ta biblioteket ut på Facebook. har du tenkt på en strategi for hva dere skal publisere på FB iforhold til nettsiden?

    SvarSlett