tirsdag 11. januar 2011

Første skoledag!


Strålende dag i dag..... jeg kommer til å ha stort utbytte av kurset. Har absolutt fått en dypere forståelse av hva blogging innebærer og hvordan vi kan bruke dette hos oss. Jeg er også opptatt av nettvett og opphavsrettigheter rundt hva man kan kopiere/publisere osv. Håper dere kommer mer inn på dette etter hvert...

Gleder meg til fortsettelsen! Det vi bibliotekarer i skolen må tenke over er hvordan vi kan bruke dette på en smart måte i forhold til jobben. Hvordan promotere biblioteket på en best mulig måte, og hvordan kan vi få elevene og lærerne mer på banen i forhold til å bruke bloggen til bokanmeldelser, eller andre former for tekst om bøker , filmer osv.? Jeg tror det er viktig å bestemme seg for hvilken profil bloggen skal ha, en ren litteraturblogg og leseblogg, en informasjonskanal eller begge deler.
Vårt bibliotek må også få til et enda sterkere kreativt samarbeid med alle avdelinger og fagområder her på huset når det gjelder bruk av sosiale medier.
Men ,som det heter, "veien blir til mens du går...."(som bildet viser), og jeg kan jo alltids blogge litt mens jeg venter på neste bind i "Min kamp".......

Takk til flinke foredragsholdere.

1 kommentar:

  1. Veldig fin bakgrunn på bloggen din! Jeg vil gjerne sitte i skinnstolen og lese Knausgård med en kopp kaffe.
    På din oppfordring kommer vi til å snakke mer om opphavsrettigheter, takk for innspill:-)

    Har du moderering av kommentarer på din blogg? Jeg spør siden ingen har kommentert? eller går kommentaren min rett ut på bloggen? Det finner jeg jo ut snart. Har du lagt inn kommentar hos de andre?

    SvarSlett