tirsdag 18. januar 2011

Twitter

Så er jeg endelig i gang med oppgavene....
Twitter, hmm.....Dette ser greit ut, men har jeg bruk for denne tjenesten? er litt usikker på det.Men på den andre siden ...For å holde seg oppdatert innen enkelte emner og følge folk man synes er interessante så er twitter midt i blinken, også ypperlig som nettverksbygging. Jeg leste meg opp ,og så på introduksjonsfilmen på kurssidene, opprettet en konto og følger nå Drammensbiblioteket og Elin Ørjasæter.

Fant et fint twitterkurs på YouTube av Elin Ørjasæter som jeg synes var midt i blinken.http://" frameborder="0" allowFullScreen>

2 kommentarer:

  1. Som Ørjasæter sier i videoen kan twitter brukes privat, men også i jobbsammenheng, feks Drammensbiblioteket oppretter #harshtags når de holder kurs og konferanser sånn at deltagerne kan tvitre om kurset.
    Hvis du søker på videregående skoler på twitter finner du kanskje andre skoler som kan inspirere deg? Søk gjerne på svenske og danske skoler også hvis det ikke er så mange norske. Lykke til :-)

    SvarSlett
  2. Jeg hadde nytte av filmen i dette innlegget.Sammen med filmene i kursbloggen, fikk jeg en fin innføring i Twitter, selv om jeg fortsatt sliter litt med å få oversikt over denne tjenesten.

    SvarSlett